Sidor

Schlagermeny



Till kvällens slakt av god smak och musik så tänkte jag bjuda på en mellanösterninspirerad meny.

Grillade grönsaker, rostad tortilla, vitlöksyoghurt,
rostad kyckling, kikärtsröra och marinerade oliver.

Inga konstiga recept direkt utan oliverna marinerar jag med olivolja, färska örter och citron. Steker och grillar paprika, rödlök, vitlök, champinjoner, zucchini och aubergine. Lägg att på ett stort fat och marinera med ännu mer vitlök, olivolja, salt, peppar och örter.

Vitlöksyoghurten är precis vad det låter som, tjock turkisk yoghurt blandad med vitlök och en skävtt olja. Kycklingbröst som jag ugnsbakar med havssalt och svartpeppar och sen köper jag färdigt tortillabröd som jag delar i stavar och rostar i pannan. Sist men inte minst en kikärtsröra med spiskummin, en snabbhummus kan man säga.

Inte mycket till recept men alla de här goda grejerna är så enkla att göra så att det går knappt misslyckas ändå. Trevlig schlagerkväll på er.

Inga kommentarer: