Sidor

Pizza utan tomat


Pizza utan tomat är något jag varmt vill rekommendera, man får betydligt större valmöjligheter när man slipper den dominerande tomatsmaken, dessutom är det betydligt enklare att få till en krispig och god konsistens på degen när tomatsåsen är borta.

Givetvis kan man lägga på precis vad man vill men på den här använde jag följande

Pizzadeg
Riven parmesan
Fetaost
Rucola
Färsk timjan
Färsk hackad chili
Riven lagrad prästost
Hackad vitlök
Tryffelolja


Kavla ut degen, lägg på allt gott, sparade jag rucola, parmesan, tryffelolja till efter gräddning: Sedan är det bara att grädda av och njuta. Lycka till.

2 kommentarer:

Micke sa...

Finhackad vitlök förgyller faktiskt nästan vilken sunkig pizza som helst. Det är ganska otroligt att inte fler använder sig av det.
Däremot så ställer jag mig skeptisk till pizza utan tomat. Blir det inte en platt brucheta då?

Matgalen sa...

Jo lite så faktiskt, ganska likt en Tarte Flambé från Alsace, enkelt och gott, sen lagas det ju även en hel del pizza med tomat här också.