Sidor

Peach Cobbler



Dags för sista chansen för persikorna, kanske är den redan över men jag hittade några persikor och bakade en kaka i alla fall. Grädda kakan ordentligt, den blir gärna lite degig annars och har du lust kan du självklart byta ut frukt och andra smaksättningar allt efter vad du har hemma och lust till. Lycka till.



Peach Cobbler
6-8 portioner

350g mjölk
120g smör
350g mjöl
350g socker
2 msk bakpulver
0,5 tsk salt
en skvätt mandellikör
900g skivade persikor + 2 msk socker

Lägg smöret i en ugnsfast form och ställ in i en ugn på ca 175°C till smöret smält. Sockra persikorna med de två matskedarna socker och lägg i hälften i formen (med smöret kvar).

Blanda samman alla övriga ingredienser utom resterande persikor till en jämn smet. Häll smeten i formen, lägg på övriga persikor och grädda i ugn 175°C tills den är gyllenbrun ca 45-60 min.

Servera med glass eller vaniljsås. Mums.


2 kommentarer:

Emmas Kök sa...

Gud så gott det ser ut! Själv får jag mummsa på en lussekatt.. :)

Rebecka sa...

Det här har jag funderat på att göra en lång tid nu. Så fort affärerna får in persikor så ska jag prova ditt recept :)