Sidor

Risenta musli för själplock


Läste ett pressmeddelande någon gång för ganska länge sedan där det stod att risenta skulle lansera musli för självplock, då tyckte jag att det lät som en ganska bra idé och hoppades att snart få prova, sen glömde jag totalt bort det och åt min vanliga musli till frukost när jag ville känna mig sund.

Sen häromdagen trampade jag runt i min butik och springer av ren slump på självplocksmuslin! Slet tag i en slev och började lasta i quinoapuffar, hirsflingor, linfrön, sesamfrön, bananmix, havre och allt möjligt både nyttigt och gott, sen dess har jag varit såld.

Muslin kostade 79:- kr/kg så det är inte helt billigt, ungefär dubbla priset mot en märkesmusli, men å andra sidan kan du helt välja innehåll och få till en magnifik blandning, nåja rätt god iallafall, vi snckar ju inte om riktig mat här, bara om ett bra frukostalternativ som plötsligt blev ännu bättre.

Inga kommentarer: